Vés al contingut

Fundació Adsis presenta l’èxit de l’FP Dual en Comerç en un acte a Foment del Treball

09/2023 - Barcelona

Fundació Adsis a Barcelona ha participat aquesta setmana a la jornada “FP Dual en talent inclusiu”, en la que ha pogut presentar l'èxit de l'FP Dual en Comerç que s’està duent a terme des de l’entitat.

Actualment, les taxes d'atur juvenil al nostre país són molt altes i alhora, les empreses d'alguns sectors no troben personal format i qualificat per ocupar alguns llocs de treball. La realitat és que aquesta taxa d'atur juvenil existent la formen joves vulnerables sense formació i l'FP Dual neix per donar resposta a aquesta realitat.

FP Dual, un model de futur

La Formació Professional Dual és un tipus de formació que alterna l'aprenentatge a l'aula amb un contracte de treball, un model d’èxit molt comú en altres països però no tan conegut aquí. Per això, l’objectiu de la jornada “FP dual en talent inclusiu”, organitzada pel Foro de RRHH de Foment del Treball, va ser el de presentar l’èxit de l'FP Dual en Comerç impulsada per Fundació Adsis a Barcelona, subvencionada pel Servei d'Ocupació de Catalunya i amb Tendam, com a empresa contractant. A l’acte hi van participar diverses empreses interessades a poder formar part de futurs projectes d’FP Dual.

Maria Iglesias, Directora de Fundació Adsis a Barcelona, explicava que "cada jove és únic i protagonista del seu procés" i que la nostra missió com a entitat impulsora de l'FP Dual és "acompanyar-lo en descobrir en què són bons i en construir el seu futur”.

A la jornada també hi van participar tres dels aprenents de l’FP Dual en Comerç, que van poder donar el seu testimoni. Tots coincidien en el fet que anteriorment, a causa de les seves situacions de vida, els era molt complicat "integrar-se a la societat" i que, gràcies a Fundació Adsis i a l'FP Dual, tenen el futur més clar. Ramon Amorós, HR General Manager de Tendam, també reafirmava l'èxit d'aquesta formació: "gent amb il·lusió i amb voluntat de guanyar-se un futur amb nosaltres. Aquest model és una oportunitat".

Marta Masagué, responsable del Servei d'atenció i suport als joves a l'àrea d'Ocupació Juvenil al SOC, explicava a la jornada que s’ha llançat una important línia de subvencions amb la finalitat d'impulsar i incentivar projectes d'FP Dual i anima a totes les empreses i entitats a presentar-se a la nova convocatòria.